Напоследък отново се заговори за необходимостта от разработването на свръхзвукови самолети за пътнически цели. Компанията Aerion обяви, че започва работа по бизнес джет, който ще може да лети с Мах 1.5, а НАСА съобщи, че работи усилено върху нови технологии, които ще направят свръхзвуковите полети много по-тихи. Сега на хоризонта се появява и нов играч в този сектор – той се казва Boom, идва от Денвър и се цели в скорост от Мах 2.2 или с 0.2 повече от Конкорд. На всичкото отгоре обещава и цени на билетите, които няма да са много по-различни от настоящите тарифи в бизнес класата.
Новият самолет е в ранна фаза на разработка, въпреки че първия полет е планиран за средата на 2017 година. Според Boom първоначалните тестове ще се провеждат на летище Сентениъл в Колорадо /KAPA/, а свръхзвуковите тестове ще се провеждат във военновъздушната база Едуардс в Калифорния. Екипът се ръководи от Блейк Шол, който е тех-гуруто зад софтуерната автоматизация на Амазон. Шол е пилот-любител и стартира компанията с още двама ентусиасти – Джош Крал и Джо Уайлдинг, които са главни конструктори на бизнес-джета Adam A700. Тримата съоснователи са събрали звезден отбор от професионалисти с опит в компании, като Pratt & Whitney, Gulfstream, Boeing, NASA, Scaled Composites и ICON.
В проекта вече се намеси и името на Върджин, на Ричърд Брансън, за която се твърди, че е подписала меморандум за 10 самолета и предоставяне базите на Върджин Галактик за тестване на новите машини.
Чакаме с нетърпение…