На базата на данните на черните кутии разследващите органи в Етиопия не могат да кажат дали има структурен проблем с Boeing 737 MAX 8, каза шефът на екипа, цитиран от ББС.
„Ще проверим дали има други проблеми със самолета”, каза Амдие Айлев Фанта на пресконференция в Адисабеба. Според него това може да отнеме 6-12 месеца.
По-рано министърът на транспорта на Етиопия каза, че пилотите на Ethiopian не са могли да изправят носа на самолета, въпреки че са следвали съответните процедури на Boeing.
Първоначалният доклад за причините за катастрофата на самолета на Ethiopian бе представен на 4 април 2019.
Заключенията:
а/ Самолетът е имал валиден сертификат за полети.
б/ Пилотите са били квалифицирани.
в/ Пилотите са изпълнявали процедурите на производителя и са се опитали безуспешно да овладеят самолета.
г/ Предварителното разследване установи, че самолетът неколкократно и непредизвикано е насочвал носа надолу.
Препоръките:
Американският авиопроизводител трябва да разследва системата за автоматичен контрол на всички самолети от серията 737 МАХ, обявиха Ethiopian Airlines, които разследват катастрофата на полет 302 на 10 март 2019.
Те препоръчаха на авиационните власти по света да проверят проблеми, които са били решавани от Boeing преди да позволят на самолетите от серията 737 МАХ 8 отново да летят.
Boeing
Boeing покани над 200 пилоти, инженери и представители на държавни регулатори на 27 март 2019, за да демонстрира предложения ъпдейт на софтуера на 737 МАХ MCAS /Maneuvering Characteristics Augmentation System/.
Обяснението на пилота на Maneuvering Characteristics Augmentation System. Демонстрация на тренажор на Boeing 737 NG, моделът преди MAX.
Според пилота MCAS се задействал малко след излитане, на ниска височина, около 1000 фута. Затова пилотите не са имали възможност за реакция.
Ethiopian Airlines crash: Boeing’s anti-stall system explainedhttps://t.co/WsrFYoRhbi
[Tap to expand] pic.twitter.com/jGTkG0fuYb— BBC Business (@BBCBusiness) April 4, 2019
Снимки и графики: Boeing.