Airbus става партньор на Bombardier в програмата CSeries

68 прочитания

Airbus и Bombardier обявиха сключването на стратегическо джойнт-венчър споразумение, според което европейският гигант ще придобие мажоритарен дял в иновативната, но финансово нестабилна продуктова линия CSeries на канадската компания. За целта още преди време Bombardier отдели самолетната програма CSeries от останалите си аерокосмически и транспортни подразделения в компанията CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP), която произвежда и продава фамилията от 100-130 местни регионални самолети. Според новата сделка, Airbus придобива 50.01% от CSALP, докато Bombardier ще притежава 31%. Останалите 19% остават притежание на фонда Investissement Quebec (IQ), който е инвестиционното подразделение на правителството на Квебек.

Официалното представяне на първия CS100 в Монреал

Официалното представяне на първия CS100 в Монреал

Главната квартира, управлението и производствените линии на компанията ще останат в Монреал, Квебек, но Airbus възнамерява да отвори и втора производствена линия за CSeries в Мобил, Алабама, САЩ, която да обслужва американските клиенти на компанията. Тази вече среща сериозната съпротива на Boeing, основния конкурент на европейския гигант, и на американското правителство, които заплашиха Bombardier с налагане на над 200% мито върху вноса на самолетите им в САЩ, заради държавната помощ, която компанията получава от правителството на Квебек. Сделката означа също, че за CSeries ще се промени и системата от доставчици, след като контрола поеме Еърбъс, за да се използват много по-големите ресурси на консорциума и по-добрите му позиции в преговорите с доставчици.

Airbus A320neo, който няма да е застрашен от конкурцията на CSeries

Airbus A320neo, който няма да е застрашен от конкурцията на CSeries

Като част от контролния пакет Еърбъс влиза и във всички търговски споразумения, покриващи продажбите и маркетинга на CSeries, мениджмънта на доставките и доставчиците и клиентската поддръжка.

Не се споменава стойността на сделката, както и прехвърлянето на дългове от или към CSALP. Известно е обаче, че съществуващите планове за финансиране от страна на Bombardier ще се запазят, като компанията ще финансира всякакъв финансов недостинг на CSALP до $350 милиона през първата година и още до $350 през следващите две години.

Сделката включва и гаранция за продажба на 5% от Bombardier на Airbus при сегашната пазарна оценка на акциите на компанията. Сделката е предмет на одобрение от регулаторните органи, което се очаква да бъде приключено до средата на 2018.

Според анализите на Airbus през следващите 20 години търсенето на пазара на нови самолети ще е 70% в сегмента на регионалните джетове и тези за средни разстояния, където CSeries попълват важната ниша на 100-130 местните машини, в пряка конкуренция единствено с Embraer (и някои нови производители, които все още нямат сериозни позиции на пазара – Superjet, MC-21, C919).

Свързани теми

Предишна публикация
Полетя първият A330neo. Защо това не е big deal.
Следваща публикация
Lufthansa взима лъвския пай от Air Berlin
68 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А340, А380: пенсиониране

Virgin Atlantic потвърди, че ще приземи останалия си флот от 5 самолета А340, докато Air…

Ново удължаване на живота за B-52

Американските военновъздушни сили обсъждат ново удължаване на жизнения цикъл за легендарните бомбардировачи Boeing B-52. Ъпдгрейдната…
Меню